Misska pro Miroslava..

Založil durodara, 2025-05-15 00:27

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

durodara

Stále máš tendenci získávat nějako štávičku mačkáním lidí všude možně - tak už tady máš na své místo...

Miroslav


durodara

Tuhle holčinu bys chtěl do své misky jako svou missku?

Zkusím tě lehce varovat - ta by si tě namazala a ještě i pečlivě rozetřela i na zeď v garáži obchodního centra...

durodara


durodara

Citace od: durodara kdy 2025-05-15 21:46Poučné stránky pro Miroslava:
Důležité odpovědi pro vlastní seberozvoj


ABSOLUTNÍ PŘELOM! Hruška objasnil, proč CHLEBA padá na zem namazanou stranou!



Chleba padá na zem vždy namazanou stranou. Podívejte se na reportáž Ladislava Hrušky, který tento jev vysvětluje s vědeckou precizností.

"Věci co nechceš ať se stanou ty se stejně stanou a chleba s máslem padá na zem vždycky blbou stranou," zpívá v jedné své písni Jaromír Nohavica a reportér TV Nova Ladislav Hruška se rozhodl, že otestuje, zda tomu tak opravdu v 99 % případů je.


Láďa Hruška vzal 10 krajíců chleba a postupně je nechal spadnout z hrany stolu na podlahu. Devět z nich padlo namazanou stranou na podlahu. Jen jeden by se dal ještě konzumovat.

TAKÉ VÁM POKAŽDÉ SPADNE CHLEBA NAMAZANOU STRANOU NA ZEM? VÍME, PROČ TO TAK JE!

Ale pozor, existuje i trik, že namazaný chleba spadne na zem i nenamazanou stranou. Jak je to možné? Podívejte se na Hruškův pokus.

https://mediatn.cms.nova.cz/embed/BhRNvvZH9va?autoplay=any

Zdroj.


Miroslav

Citace od: durodara kdy 2025-05-16 09:52
Citace od: durodara kdy 2025-05-15 21:46Poučné stránky pro Miroslava:
Důležité odpovědi pro vlastní seberozvoj


ABSOLUTNÍ PŘELOM! Hruška objasnil, proč CHLEBA padá na zem namazanou stranou!



Chleba padá na zem vždy namazanou stranou. Podívejte se na reportáž Ladislava Hrušky, který tento jev vysvětluje s vědeckou precizností.

"Věci co nechceš ať se stanou ty se stejně stanou a chleba s máslem padá na zem vždycky blbou stranou," zpívá v jedné své písni Jaromír Nohavica a reportér TV Nova Ladislav Hruška se rozhodl, že otestuje, zda tomu tak opravdu v 99 % případů je.


Láďa Hruška vzal 10 krajíců chleba a postupně je nechal spadnout z hrany stolu na podlahu. Devět z nich padlo namazanou stranou na podlahu. Jen jeden by se dal ještě konzumovat.

TAKÉ VÁM POKAŽDÉ SPADNE CHLEBA NAMAZANOU STRANOU NA ZEM? VÍME, PROČ TO TAK JE!

Ale pozor, existuje i trik, že namazaný chleba spadne na zem i nenamazanou stranou. Jak je to možné? Podívejte se na Hruškův pokus.

https://mediatn.cms.nova.cz/embed/BhRNvvZH9va?autoplay=any

Zdroj.


A co takhle se raději zamyslet nad něčím důležitějším, nad příčinami těch potoků krve ve větších městech naší republiky na podzim, co jsi předpověděl? 

durodara

Citace od: Miroslav kdy 2025-05-16 10:21A co takhle se raději zamyslet nad něčím důležitějším, nad příčinami těch potoků krve ve větších městech naší republiky na podzim, co jsi předpověděl? 

Při zběžném pohledu na to, co máš obsedantní potřebu vkládat, je mi, a pravděpodobně i jiným, vše úplně jasné, a necítím potřebu se tím více zajímat. I ten padající chleba je zajímavější.

durodara

Když tak nad tím přemýšlím, chybí tady ke tvému rozletu ty Buddhisticky "správné" otázky. Nemůžu tě v tom nechat:

1. co je to pro tebe (co pod tím vnímáš, případně myslíš ty sám):
  • Duchovno,
  • Duchovní rozvoj,
  • Duchovní svět,
  • Duchovní úsilí,
  • Duchovní cíl
protože: ať dělám, co dělám, nemohu u tebe najít ty základní, a uznávám, že pro mne i nejpodstatnější důsledky (a proto se tedy teď i takto ptám) toho, co jsem doposud u lidí, kteří o sobě tvrdí, že provozují "duchovní úsilí" (jako úplně nejzákladnější atribut něčeho, co je s "duchovnem spojeno") považoval za jejich vnitřní proměnu, způsobenou právě jejich zájmem a z něj i vycházejícím jejich vlastním úsilím.

Mohl bych je vyjmenovávat - ale to je až druhořadá záležitost, zabývat se nějakými atributy, - zdá se totiž, že se zcela míjíme už v základním vymezení pojmů.

Co přesně tedy ty vnímáš jako pro sebe určující významy u slov ve výše napsaném seznamu? Jedná se o pojmy související se vším ve sféře, kterou i ty sám nazýváš duchovno.

Miroslav

Citace od: durodara kdy 2025-05-17 06:56Když tak nad tím přemýšlím, chybí tady ke tvému rozletu ty Buddhisticky "správné" otázky. Nemůžu tě v tom nechat:

1. co je to pro tebe (co pod tím vnímáš, případně myslíš ty sám):
  • Duchovno,
  • Duchovní rozvoj,
  • Duchovní svět,
  • Duchovní úsilí,
  • Duchovní cíl
protože: ať dělám, co dělám, nemohu u tebe najít ty základní, a uznávám, že pro mne i nejpodstatnější důsledky (a proto se tedy teď i takto ptám) toho, co jsem doposud u lidí, kteří o sobě tvrdí, že provozují "duchovní úsilí" (jako úplně nejzákladnější atribut něčeho, co je s "duchovnem spojeno") považoval za jejich vnitřní proměnu, způsobenou právě jejich zájmem a z něj i vycházejícím jejich vlastním úsilím.

Mohl bych je vyjmenovávat - ale to je až druhořadá záležitost, zabývat se nějakými atributy, - zdá se totiž, že se zcela míjíme už v základním vymezení pojmů.

Co přesně tedy ty vnímáš jako pro sebe určující významy u slov ve výše napsaném seznamu? Jedná se o pojmy související se vším ve sféře, kterou i ty sám nazýváš duchovno.

Člověk to vidí nejlépe zpětně, ne když se to zrovna děje a už vůbec ne do budoucna. A pak si rozumí s těmi, co ž tím také prošli, nechytá se pojmů, stejně tak "rozumí" těm koánům. Není to něco před ním ale něco, čím už prošel a co už je.

Takže v jisté fázi duchovní cesty se vše začne stávat duchovním, není nic, co by nebylo duchovní. A co je to to "duchovní"? DUchovní je všechno, co je a se děje. A tudíž pojem duchovní a neduchovní ztrácí na významu.

V buddhismu tomu říkají: "Všechny jevy jsou prázdné, prázdnota jsou všechny jevy"
Zkušenost je v obou případech stejná, jen jiné pojmy, které popisují totéž.

A k těm atributům

"Zbývá už jen jedna otázka. Má tento moudrý ve tvaru člověka, sám osobně nějaké znamení moudrosti?
Je vůbec takové znamení? Ano je takové znamení. Je právě v tom, že není na něm žádného znamení. Osvícení Osvíceného je právě v jeho neprokazatelnosti, v nevyslovitelnosti. Právě tak znamení. To není žert, to není vtip, ba ani paradox. To je pravda. Kdo je s to pochopit tato slova, došel daleko."

Miroslav

Na doplnění jak to probíhává, jeden pěkný zenový text:

Jednoho večera mistr Seung Sahn přednesl v Providence tento výklad Dharmy:

"Co to je zen? Zen je pochopením sebe sama. Co jsem?

Objasním zen na příkladu kruhu..Máme na něm pět bodů. 0°, 90°, 180, 270° a 360° totožný s bodem 0°.

Zenový kruh
Začněme v oblasti od 0° do 90°. Je to sféra myšlení a lpění. Myšlení je touhou a touha je utrpením. Vše je zde rozděleno na protiklady: dobro a zlo, krása a ošklivost, mé a tvé. Máme rádi tohle, nemáme rádi tamto. Snažíme se být šťastní a vyhnout se utrpení. A proto je zde život utrpením a utrpení je životem. Pod 90° je tedy oblast lpění na názvu a formě.

Nad 90° je oblast vědomí neboli karmického já. Zde je lpění na myšlení. Než jste se narodili, byli jste nulou, teď jste jednotkou. Pak umřete a zase budete nulou. Tak nula se rovná jednotce a jednotka se rovná nule. Vše je zde totožné, protože vše pochází ze stejné substance. Vše má název a formu, ale formy a názvy všech věcí vyšly z prázdnoty a do prázdnoty se zase vrátí. Stále je zde myšlení.

V bodě 180° už není vůbec žádné myšlení. Je to zážitek pravé prázdnoty. Před myšlením nejsou už ani slova ani řeč. Stejně tak tam nejsou ani žádné hory, řeky, Bůh, Buddha, prostě nic. Je jenom..." V tom okamžiku son-sa udeřil do stolu."

Dále je oblast do 270°, která je sférou magie a zázraků. Tady je úplná svoboda bez překážek v prostoru a čase. To se nazývá živým myšlením. Své tělo mohu proměnit v hada. Mohu plout na obláčku do Západního ráje. Mohu kráčet po vodě. Chci-li život, mám život. Chci-li smrt, mám smrt. Tady socha může plakat; země není tmavá ani světlá; strom nemá kořeny; v údolí se neozývá ozvěna.

Zůstaneme-li v bodě 180°, ulpíme na prázdnotě. Zůstaneme-li v bodě 270°, ulpíme na svobodě.

V bodě 360° jsou všechny věci právě takové, jaké jsou, pravda je právě jako toto. Jako toto znamená, že zde už není žádné lpění na ničem. Tento bod je totožný s bodem nula. Vracíme se tam, kde jsme začínali a kde jsme od začátku stále byli. Jediný rozdíl je v tom, že v nulovém bodě je ulpívající myšlení, zatímco v bodě 360° myšlení na ničem neulpívá.

Řídíte například auto a máte něčím zaujaté myšlení. Vaše mysl bude obrácena jinam, a tak se stane, že nezastavíte na červenou. Neulpívající myšlení znamená, že vaše mysl je stále čistá. Když řídíte, nemyslíte, ale prostě řídíte. Pravda je právě taková. Červená znamená stop, zelená znamená jeď. To je intuitivní jednání. Intuitivní jednání je jednání bez jakékoliv touhy nebo lpění. Mysl je jako čisté zrcadlo, odráží vše takové, jaké to je. Objeví se červená, zrcadlo je červené. Objeví se žlutá, zrcadlo,je žluté. Takto žije bódhisattva. Nemá už žádné osobní tužby. Jeho jednání slouží všem.

0° je malé já, 90° je karmické já, 180° je žádné já, 270° je svobodné já, 360° je velké já. Velké já je nekonečným časem a prostorem, a tedy nemá život ani smrt. Tady toužím jen po tom, abych zachránil všechny bytosti. Když jsou lidé šťastní, jsem i já šťastný. Jsou-li smutní, jsem i já smutný.

Zen je dosažením 360°. Když dosáhneš 360°, všechny ostatní body na kruhu zaniknou. Kruh je jen dobrým příkladem zenového učení. Ve skutečnosti není žádný kruh. Pouze ho užíváme, abychom zjednodušili myšlení a poznali, nakolik žák pochopil."

Son-sa pak zvedl knížku a pero a zeptal se: "Jsou tato knížka a toto pero totožné, nebo se liší? V bodě 0° se liší. V bodě 90°, v němž je vše v jednotě, je knížka perem a pero knížkou. V bodě 180° zaniká veškeré myšlení, nejsou tady slova ani řeč. Zde odpověď zní..." Son-sa udeřil do stolu. "V bodě 270°, kde panuje absolutní svoboda, by odpověď mohla třeba znít: Knížka se zlobí a pero se směje. V bodě 360° je pravda právě taková, jaká je. Když přichází jaro, tráva roste sama. Uvnitř je světlo, venku je tma, 3 x 3 = 9. Všechno je takové, jaké je. A tady odpověď zní: Knížka je knížkou a pero je perem.

V každém bodě je tedy odpověď jiná. Která je tou nejsprávnější? Rozumíte?

A tady je pro vás odpověď: Všechny jsou špatné.

Proč?"

Po chvíli son-sa vykřikl: "KHÁÁC!" a pak řekl: "Knížka je modrá a pero je žluté. Jestliže to pochopíte, pochopíte sebe sama.

Ale jestliže pochopíte sebe sama, udeřím vás třicetkrát. A jestliže se nepochopíte, udeřím vás také třicetkrát.

Proč?"

Nastalo ticho a pak son-sa řekl: "Dnes je věru chladno."


durodara

Citace od: Miroslav kdy 2025-05-17 12:01Na doplnění jak to probíhává, jeden pěkný zenový text:

Jednoho večera mistr Seung Sahn přednesl v Providence tento výklad Dharmy: (...)


Takhle tomu rozumí sám od sebe Seung Sahn.
Ale už i jeho žáci, nadšeně přijíždějící do Čech, po setkání s námi, na měsíce rušili své další pobyty v Čechách, protože zjistili, že na naše otázky z praxe nemají žádné odpovědi, jeden si dokonce nechal vzít svou "mistrovskou" hůl...

Když jsem chtěl odpověď na to, jak to máš ty sám, a ty uveřejníš slova Seung Sahna - ty jsi ten Seung Sahn?
Psal jsi, že jsi se našel. Pokud jsi sám Seungh Sahn - víš, kdo jsi?

durodara

Citace od: Miroslav kdy 2025-05-17 11:56
Citace od: durodara kdy 2025-05-17 06:56Když tak nad tím přemýšlím, chybí tady ke tvému rozletu ty Buddhisticky "správné" otázky. Nemůžu tě v tom nechat:

1. co je to pro tebe (co pod tím vnímáš, případně myslíš ty sám):
  • Duchovno,
  • Duchovní rozvoj,
  • Duchovní svět,
  • Duchovní úsilí,
  • Duchovní cíl
protože: ať dělám, co dělám, nemohu u tebe najít ty základní, a uznávám, že pro mne i nejpodstatnější důsledky (a proto se tedy teď i takto ptám) toho, co jsem doposud u lidí, kteří o sobě tvrdí, že provozují "duchovní úsilí" (jako úplně nejzákladnější atribut něčeho, co je s "duchovnem spojeno") považoval za jejich vnitřní proměnu, způsobenou právě jejich zájmem a z něj i vycházejícím jejich vlastním úsilím.

Mohl bych je vyjmenovávat - ale to je až druhořadá záležitost, zabývat se nějakými atributy, - zdá se totiž, že se zcela míjíme už v základním vymezení pojmů.

Co přesně tedy ty vnímáš jako pro sebe určující významy u slov ve výše napsaném seznamu? Jedná se o pojmy související se vším ve sféře, kterou i ty sám nazýváš duchovno.

Člověk to vidí nejlépe zpětně, ne když se to zrovna děje a už vůbec ne do budoucna. A pak si rozumí s těmi, co ž tím také prošli, nechytá se pojmů, stejně tak "rozumí" těm koánům. Není to něco před ním ale něco, čím už prošel a co už je.

Takže v jisté fázi duchovní cesty se vše začne stávat duchovním, není nic, co by nebylo duchovní. A co je to to "duchovní"? DUchovní je všechno, co je a se děje. A tudíž pojem duchovní a neduchovní ztrácí na významu.

V buddhismu tomu říkají: "Všechny jevy jsou prázdné, prázdnota jsou všechny jevy"
Zkušenost je v obou případech stejná, jen jiné pojmy, které popisují totéž.

A k těm atributům

"Zbývá už jen jedna otázka. Má tento moudrý ve tvaru člověka, sám osobně nějaké znamení moudrosti?
Je vůbec takové znamení? Ano je takové znamení. Je právě v tom, že není na něm žádného znamení. Osvícení Osvíceného je právě v jeho neprokazatelnosti, v nevyslovitelnosti. Právě tak znamení. To není žert, to není vtip, ba ani paradox. To je pravda. Kdo je s to pochopit tato slova, došel daleko."


Nemusíš tady fungovat pomocí citátů jiných.

Sám mnohde používáš oddělení "duchovní" a "neduchovní", což je trošku na mně více, než jen kolize s tím, co tady píšeš, že "duchovní" je vlastně zcela automaticky "neduchovní", protože ti to "vlastně" splývá.

A s těmi atributy se mýlíš. A dost hodně. Ale je pravda, že to nejsou nějaká "znamení". Myšlenka "Osvícení osvíceného je právě v jeho neprokazatelnosti" je už úplně mimo, protože už jen udělování titulu "Inka" zcela vyvrací tuto teorii.

Zeptám se tedy jinak, protože jsi za sebe sám vlastně odpověděl stejně mlhavě, jako ti - podle tebe - odpovídá Dorka.


Píšeš:

V buddhismu tomu říkají: "Všechny jevy jsou prázdné, prázdnota jsou všechny jevy"
Zkušenost je v obou případech stejná, jen jiné pojmy, které popisují totéž.

Myslíš to takto skutečně vážně? Stačí odpovědět "ano" anebo "ne".

Miroslav

Moudrý jsi, Dorko, moudře dokážeš mluvit, příteli. Vyvaruj se přílišné moudrosti.

honzam

Citace od: Miroslav kdy 2025-05-17 20:14Moudrý jsi, Dorko, moudře dokážeš mluvit, příteli. Vyvaruj se přílišné moudrosti.
Naivní jsi Miroslave. Nevíš, že v samsáře i nirváně jsou všechny jevy úplně stejné a právě takové, jaké jsou. Pro Buddhu už jsou prosté žádostivosti. To je podstata skutečného buddhismu. Nemá to s nějakou fiktivní sjednocující prázdnotou nic společného. To si tam přidali v průběhu věků až lidé, kteří toužili být jako Buddha.

durodara

Citace od: Miroslav kdy 2025-05-17 20:14Moudrý jsi, Dorko, moudře dokážeš mluvit, příteli. Vyvaruj se přílišné moudrosti.

Ty očividně, co nenajdeš u lidí na internetu, nevíš...

Zajímavé - protože se ale snažíš působit, že sám víš, necítím potřebu své myšlenky a zkušenosti vidět napsané na internetu někým jiným ve zcela jiném kontextu, protože nepřišlo tomu kopírovači pochopení, jak to bylo autorem skutečně myšleno.