Eduard Tomáš - Tajné nauky Tibetu

Založil Miroslav, 2025-02-15 20:48

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Salmo1cz

To je možný.Ja po pravdě žádné linie neřeším.

honzam

Ten velký omyl spočívá v tom, že smyslem života lidských bytostí není stát se Buddhou. Není to cíl, o který by lidé měli usilovat. Nic tím nezískají. Je to jako návrat zpět do pravěku místo směřování do strukturované a organizované moderní společnosti založené na studiu a porozumění vztahům mezi formami, kterými je tvořený svět.

durodara

Citace od: honzam kdy 2025-05-09 18:03
Citace od: durodara kdy 2025-05-09 17:48
Citace od: honzam kdy 2025-05-09 17:22Tibetský buddhismus je snůška pověr a čarodějnictví. Nemá s původní podobou buddhismu nic společného. Praktikování téhle tibetské magie je dobrou cestou k rozvinutí psychických poruch nebo rovnou šílenství. Miroslav je toho dobrým příkladem. Jak říkal pan Tomáš, mnoho těch, co si zahrávali s Hadí silou skončilo v sanatoriu. Je to smutný konec posezeníčka - "léčebna" vedená šíleným psychologem, který si hraje na duchovního experta, přitom nezná Atmavičaru a ani Pradžna paramitu.

Asi máš prevdu. V červnu bys mohl slevit ze svých přikázání a osvětlit nám, co to ten buddhismus skutečně je. Slibuji - alespoň za sebe, že ti budu nábožně naslouchat

Tomášovi neučili buddhismus, jenom takový New Age mix všeho možného. Současný buddhismus je jeden velký omyl. Neexistuje duchovní praxe, která by sama o sobě z někoho udělala Buddhu. Je k tomu potřeba přímý zásah někoho dalšího, kdo tím už prošel. Bez realizovaného Buddhy není dosažení.

když si dokážeš uvědomit to, že Buddha je v každém (srdci), takže ta podmínka přítomnostu plne realizovaného Buddhy je splněna vždy už z principu existence Buddhy.

honzam

Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:33když si dokážeš uvědomit to, že Buddha je v každém (srdci), takže ta podmínka přítomnostu plne realizovaného Buddhy je splněna vždy už z principu existence Buddhy.

Takhle to nefunguje. Buddha není lidskou přirozeností. Naopak je to lidskému myšlení a prožívání nepřirozený stav.

durodara

Citace od: honzam kdy 2025-05-09 22:30Ten velký omyl spočívá v tom, že smyslem života lidských bytostí není stát se Buddhou. Není to cíl, o který by lidé měli usilovat. Nic tím nezískají. Je to jako návrat zpět do pravěku místo směřování do strukturované a organizované moderní společnosti založené na studiu a porozumění vztahům mezi formami, kterými je tvořený svět.

No, pokud je cílem Nirvána - VYVANUTÍ, tak očividně plácáš nesmysly. Strukturovanost je přece stále jen mysl sama, a je dost jedno, jestli je lépe strukturovaná anebo ne. Stále je to jen mysl.

durodara

Citace od: honzam kdy 2025-05-09 22:37
Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:33když si dokážeš uvědomit to, že Buddha je v každém (srdci), takže ta podmínka přítomnostu plne realizovaného Buddhy je splněna vždy už z principu existence Buddhy.

Takhle to nefunguje. Buddha není lidskou přirozeností. Naopak je to lidskému myšlení a prožívání nepřirozený stav.
Buddha nemá přirozenost. Buddha je podstatou. Vždyť už jsi to psal k té Prázdnotě, jak to, že zase píšeš něco jiného...

honzam

Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:37No, pokud je cílem Nirvána - VYVANUTÍ, tak očividně plácáš nesmysly. Strukturovanost je přece stále jen mysl sama, a je dost jedno, jestli je lépe strukturovaná anebo ne. Stále je to jen mysl.

Není cílem. Lidé mají komplexní kognitivní schopnosti z jiného důvodu, než aby se stali Buddhou. "Vyvanutí" je návrat do pravěku.

honzam

Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:40Buddha nemá přirozenost. Buddha je podstatou. Vždyť už jsi to psal k té Prázdnotě, jak to, že zase píšeš něco jiného...

Píšu, že lidská existence a existence jako Buddha jsou dvě málo kompatibilní věci. Buddha je v principu podstatnou složkou života na Zemi, ale jiným způsobem, než si lidé představují.

durodara

Citace od: honzam kdy 2025-05-09 22:40
Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:37No, pokud je cílem Nirvána - VYVANUTÍ, tak očividně plácáš nesmysly. Strukturovanost je přece stále jen mysl sama, a je dost jedno, jestli je lépe strukturovaná anebo ne. Stále je to jen mysl.

Není cílem. Lidé mají komplexní kognitivní schopnosti z jiného důvodu, než aby se stali Buddhou. "Vyvanutí" je návrat do pravěku.

Chápu. Vědomí je funkcí hmoty. Tak zkus zapřemýšlet nad situací, kdy někomu operují mozek - mění se mu tím jeho vědomí a uvědomění? A co návrat z klinické smrti - je možný?

honzam

Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:45Chápu. Vědomí je funkcí hmoty. Tak zkus zapřemýšlet nad situací, kdy někomu operují mozek - mění se mu tím jeho vědomí a uvědomění? A co návrat z klinické smrti - je možný?

O vědomí jsem tady vůbec nepsal.

V podstatě je k buddhovství potřeba něco jako operace, kterou musí nabídnout a udělat někdo další.




Salmo1cz

Citace od: honzam kdy 2025-05-09 22:43
Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:40Buddha nemá přirozenost. Buddha je podstatou. Vždyť už jsi to psal k té Prázdnotě, jak to, že zase píšeš něco jiného...

Píšu, že lidská existence a existence jako Buddha jsou dvě málo kompatibilní věci. Buddha je v principu podstatnou složkou života na Zemi, ale jiným způsobem, než si lidé představují.
To jsme zase na začátku.
Hledání pevného bodu v proměnlivé lidské existenci.
Smích.
Existence jako taková by ztratila smysl.

honzam

Citace od: Salmo1cz kdy 2025-05-09 23:06To jsme zase na začátku.
Hledání pevného bodu v proměnlivé lidské existenci.
Smích.
Existence jako taková by ztratila smysl.

Smyslem lidské existence je do hloubky poznávat svět a jeho zákonitosti. Smyslem třeba kočičí existence je válet se a dělat koťata.

Miroslav

Co se ti to zase stalo Honzame?
Napřed Jednota s ďáblem, teď zase Buddha.
O co ti vlastně pořád jde, když něco píšeš?
Asi to bude pořád stejná potřeba. Když se nenaplnila jední, tak to zkouší něčím dalším.

honzam

Citace od: Miroslav kdy 2025-05-09 23:32Co se ti to zase stalo Honzame?
Napřed Jednota s ďáblem, teď zase Buddha.
O co ti vlastně pořád jde, když něco píšeš?
Asi to bude pořád stejná potřeba. Když se nenaplnila jední, tak to zkouší něčím dalším.

Ďábel v křesťanském pojetí je nadpřirozená pohádková postava.
Buddha v buddhistickém pojetí je nadpřirozená pohádková postava.

V obojím případě jde o nedostatečné porozumění obyčejnému přírodnímu jevu, za kterým není žádná mystika a tajemno. Jenom uvádím věci na pravou míru podle vlastního uvážení. Já v tom nejsem důležitý.

durodara

Citace od: honzam kdy 2025-05-09 22:53
Citace od: durodara kdy 2025-05-09 22:45Chápu. Vědomí je funkcí hmoty. Tak zkus zapřemýšlet nad situací, kdy někomu operují mozek - mění se mu tím jeho vědomí a uvědomění? A co návrat z klinické smrti - je možný?

O vědomí jsem tady vůbec nepsal.

V podstatě je k buddhovství potřeba něco jako operace, kterou musí nabídnout a udělat někdo další.


Nesdílím tvůj pohled, protože nikdo "jiný" ve svém důsledku ani neexistuje, a úplně stejně, jako u všeho ostatního, je to Buddhovství závislé jen na mém rozhodnutí.
Může být trošku složité zjistit, "jak" se rozhodnout, ale i to - pro poctivého pozorovatele - vyvstane samo. Krišnamurti se prostě "jen" (najednou) rozhodl, Rámakrišna chvíli ve svých rozhodnutích "hledal", a třeba Ramana Mahariši měl jasno, jak se rozhodnout, už jako malý kluk.